تولید محتوا در اینستاگرام
اینستاگرام جزء شبکه های اجتماعی بسیار محبوب و پرطرفدار است و افراد زیادی از آن برای در آمدزایی استفاده می کنند. محتوایی که تولید می کنید در واقع پل ارتباطی شما با مخاطبان است. اینجا به تولید محتوای اینستاگرامی میپردازیم.
تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
به گذاشتن عکس، ویدئو و متن که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده پیامی را به مخاطب منتقل می کند، تولید محتوا می گویند. یک محتوای خوب، مخاطبان را به صفحه ی شما علاقمند می کند و درآمدتان را گسترش می دهد.
دلایل اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام
اگر درمورد محبوب ترین و پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی حال حاضر جهان و ایران از ما بپرسند بی شک اینستاگرام یکی از آن ها خواهد بود. تعداد کاربران اینستاگرام از سال ۲۰۱۹، حدود ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه گزارش شده است و روزانه میلیونها لایک و کامنت در پیج های مختلف ثبت میشوند که به روند دیده شدن افراد و مجموعهها کمک میکنند.
برخلاف این تصور که اکثر افراد صرفا برای وقت گذرانی به اینستاگرام رجوع میکنند، جالب است بدانید که ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام، هر روز حداقل از یک حساب تجاری بازدید کرده و ۸۰% کاربران، این قبیل حسابها را فالو میکنند.
از دلایل اهمیت تولید محتوای اصولی در اینستاگرام، بالا رفتن تعداد فالوور و تبدیل کردن کاربران به خریداران وفادار است. یا اگر محصول و خدمتی برای فروش ندارید، می توانید با تولید محتوا پیجتان را بالا آورده و آن را بفروشید.
توجه کنید که هر محتوایی نمیتواند برای شما شما مشتری ساز باشد. پس سعی کنید محتواهایتان را طوری تنظیم کنید که کاربرپسند باشد و محتوای گوگل محور نمیتواند به نفع شما عمل کند.
یکی دیگر از دلایل اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام، جلب اعتماد کاربران است. اگر محتوای خوبی تولید کنید کاربر بعد از خواندن مطالب شما تصمیم می گیرد مدتی شمارا فالو کند. اگر مطالب شما دروغ یا کپی باشد اعتمادشان را از دست می دهند و آنفالو می کنند.
تولید محتوای خوب نوعی ارزش آفرینی دو طرفه محسوب می شود زیرا کاربران از محتوای شما استفاده می کنند و در کنار آن با توجه به نیاز خودشان محصولات و خدمات شما را خریداری می کنند.
روش تولید محتوا در اینستاگرام
برای تولید محتوا در اینستاگرام استاندارد و اصول خاصی برای ایده یابی وجود ندارد. اما اگر مراحل مشخص کردن هدف، شناسایی مخاطب و شناسایی رقبا به درستی انجام شود، می تواند باعث جذب مخاطب و مشتری شود.
تسلط بر فرآیند تولید و انتشار محتوا نقش زیادی در یک بازاریابی موفق دارد.
هدفتان از تولید محتوا را مشخص کنید
مشخص کردن هدف محتوا اولین بخش از مراحل تولید محتوا است. اینکه برای چه پیجی محتوا تولید می کنید و هدفتان چیست را از قبل مشخص کنید. استراتژی محتوایی شما باید در جهت اهداف بازاریابیتان باشد.
مخاطبانتان را بشناسید
در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام برای اینکه بتوانید برندتان را به درستی معرفی کنید باید مخاطبتان را بشناسید.
یعنی بدانید چطور با آن ها صحبت کرده و جذبشان کنید.
نکته مهم در تولید محتوا این است که مخاطبتان با شما احساس نزدیکی کند و بداند که به او اهمیت می دهید.
برای اینکار سعی کنید به سوالات مخاطبانتان پاسخ داده و به آن ها راه حل ارائه دهید. این موضوع شما را بین رقبا متمایز می کند.
شناسایی رقبا سومین مرحله از تولید محتوا
رقبایتان را بررسی کنید تا از آن ها الهام گرفته و بدون کپی برداری از آن ها، ایده های خود را پیاده کنید.
علاوه بر آن این بررسی سلیقه مخاطب و مشتری را به شما نشان می دهد زیرا شما متوجه می شوید مخاطبتان به دنبال چه چیزی هستند. نکته قابل توجه اینجاست که با شناخت رقبا و فعالیتهای آنان متوجه میشویم که چه فعالیتهایی هست که تا به حال انجام نشده و میتواند برگ برنده ما در تولید محتوا و جلب توجه مخاطبان باشد.
شخصیتی ثابت در تولید محتوا داشته باشید
بعد از اینکه مخاطبتان را شناختید می توانید متوجه شوید که چه ویژگی رفتاری را برای برندتان می خواهید در نظر بگیرید. بازیگوش و رفیق ؟ یا جدی و رسمی؟ و اینکه چه ارزش هایی برای شما اهمیت بیش تری دارد؟
بعد از اینکه این تصمیمات را گرفتید سعی کنید در تمام شبکه ها به صورت واحد رفتار کنید. مثلا اگر در چند پست حالت رسمی برخورد کردید نمی توانید در پست های بعدی خیلی بازیگوش و شوخ باشید. برای خواندن در مورد اصول کپشن نویسی کلیک کنید.
در زمان مناسب پستتان را منتشر کنید
مناسب ترین زمان برای منتشر کردن پستتان انتخاب کنید تا بازخورد بیشتری دریافت کنید. بررسی رقبا که در مراحل قبل انجام دادید در پیدا کردن مناسب ترین زمان به شما کمک می کند. علاوه بر آن آزمون و خطا کنید و از اینکار نترسید. از فالوورها نظرسنجی کنید. از خودشان درباره اینکه چه زمانی بیشتر اینستاگرامشان را چک میکنند بپرسید. این کارها میتواند تاثیر زیادی بر افزایش میزان لایک پست هایتان نیز داشته باشد.
در این مقاله از لایت کمپانی به طور اختصاصی به مبحث تولید محتوا و تولید محتوای اینستاگرامی پرداختیم.
انواع محتوا اینستاگرام
پست مهم ترین نوع محتوا
هر چقدر که پستتان تصاویر و جلوه های بصری زیبایی داشته باشد در جذب مخاطب موفق تر عمل می کند. در واقع یک تصویر جذاب مخاطب را به سمت خواندن کپشن جذب می کند.
استفاده درست از هشتگ ها، آمار بازدید صفحه ی شما را بالا می برد.
استوری یا داستان
با توجه به امکانات مختلفی که در استوری اینستاگرام وجود دارد شما می توانید بیزنستان را معرفی کنید. علاوه بر آن می توانید برای شناسایی مخاطبتان و نزدیک تر شدن با آن ها نیز از آن بهره ببرید.
لایو
نوع موضوع و نحوه ی برگزاری لایو مسئله ی بسیار مهمی است. لایو دریچه ارتباطی شما با کاربران است، در نتیجه ارزش وقت گذاشتن و برنامه ریزی برای یک بحث مهم، جذاب و کاربردی و یا در نظر گرفتن برنامه ی مفرح را دارد.
IGTV گزینه ی مناسب برای تولید محتوا آموزشی
برای اطلاع رسانی کردن در مورد محصولتان و دادن آموزش igtv گزینه ی بسیار مناسبی است. زیرا می توانید ویدئو های بالای یک دقیقه را در آن آپلود کنید. همچنین می توانید لایو های مهم خود را در قالب igtv ذخیره کنید. اینکار نشان می دهد که چقدر مخاطبانتان برایتان ارزشمند هستند
امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
دیدگاهتان را بنویسید