چطور در اکسل جمع کنیم
17 مرداد 1403
چطور در اکسل جمع بزنیم
چطور در اکسل جمع ببندیم
اینکه چطور در اکسل جمع کنیم یکی از سوالات پرتکرار است در ادامه 3 راه آسان را با هم بررسی کردیم.
- استفاده از تابع SUM:
- سادهترین روش استفاده از تابع
SUM
است. به عنوان مثال، برای جمع کردن اعداد در سلولهای A1 تا A10، میتوانید فرمول زیر را وارد کنید:=SUM(A1:A10)
- سادهترین روش استفاده از تابع
- استفاده از AutoSum:
- اکسل دارای دکمهای به نام AutoSum است که به شما اجازه میدهد به سرعت جمع اعداد را محاسبه کنید. برای استفاده از آن:
- سلولی را که میخواهید نتیجه جمع در آن نمایش داده شود انتخاب کنید.
- روی دکمه AutoSum در نوار ابزار کلیک کنید (معمولاً با نماد Σ نمایش داده میشود).
- اکسل به طور خودکار محدودهای از سلولها را که احتمالاً میخواهید جمع کنید انتخاب میکند. اگر محدوده درست است، Enter را فشار دهید.
- اکسل دارای دکمهای به نام AutoSum است که به شما اجازه میدهد به سرعت جمع اعداد را محاسبه کنید. برای استفاده از آن:
- استفاده از جمع دستی:
- میتوانید اعداد را به صورت دستی در فرمول وارد کنید. به عنوان مثال، برای جمع کردن اعداد در سلولهای A1، A2 و A3، میتوانید فرمول زیر را وارد کنید:
=A1 + A2 + A3
- میتوانید اعداد را به صورت دستی در فرمول وارد کنید. به عنوان مثال، برای جمع کردن اعداد در سلولهای A1، A2 و A3، میتوانید فرمول زیر را وارد کنید:
جهت دیدن آموزش جامع اکسل در لایت کالج روی دکمه زیر کلیک کنید.
دیدگاهتان را بنویسید